Moderne danske visesange om tro, håb og kærlighed

Marc Facchini er en ener på den danske musikscene. I starten af 2010’erne var den dansk/italienske sangskriver frontmand i det KarriereKanon-vindende rockband Mescalin Baby, og senere i det genrebrydende artpop-projekt Mother Lewinsky. Siden 2015 har han turneret land og rige rundt, med sit dansksprogede soloprojekt, hvor Facchini’s psykedeliske neo-folk har fortryllet publikum på alt fra store festivalscener til tætpakkede dagligstuer.

“I en afbalanceret vekselvirkning mellem bragende agitation og intim minimalisme viser Marc Facchini med sin tredje plade, at han er en sangskriver af høj karat. Sjældent har dansksproget folk lydt så nærværende og nødvendigt.” Lousie Rosengreen, Dagbladet Information, Anmeldelse af Himmelmekanik (2018)