Pressemateriale: Download (pdf)

Johan Kolstrup

”Frk. Andersen & motorcykelracet” er den foreløbige kulmination på Johan Kolstrups formative-og musikalske rejse, der startede i hjembyen Skive. Her trådte han sine musikalske barnesko, da Johan som 12-årig skrev sine første sange som del af et succesfuldt Skive-kuld. Johan indspillede i 2016 sit engelsksprogede og anmelderroste album “Ruffled Feathers” i Berlin. De lyse nætter og den nordiske melankoli trak ham dog tilbage til Danmark, hvor han nu har fundet hjem som dansksproget sanger-og sangskriver under den selvbestaltede genre Lyrisk Surrender- Pop.

Udover nærvær og aktualitet har Johan Kolstrup en kraftig stemme og markant falset. Eller som GAFFA’s live anmelder Adam
Bouttai skriver: “… fine fraseringer af en stemme, der trækker store veksler på det ægte, det skrøbelige og det triste. Falsetten
kommer fra et ægte sted, uden at det bliver tudeprinse-pop…” .