Svøbsk kirkekoncert

Med flair for det nye og kærlighed til det gamle blender Svøbsk den traditionelle spillemandsmusik, egne kompositioner, salmer og sange i et personligt og levende udtryk – et sammenspil som de har finduset gennem de sidste 20 år. Svøbsk skaber en fortryllende og festlig stemning med sjæl og dyb indlevelse og søger den nære kontakt med publikum.

Svøbsk består af de to virtuose og velrenomerede spillemænd Jørgen Dickmeiss (violin, mandolin, sang og guitar – og sølvbeslået rigsspillemand) og Maren Hallberg Larsen (harmonika, sang).

Kirkekoncert
Svøbsk spiller kirkekoncerter som duo eller kvartet med Theis Langlands (piano, mundharpe) og Simon Busk (perkussion).

” Et imponerende balancesummer mellem tradition og fornyelse. De formår at sparke liv i alt fra klassiske polkaer til et par Grundtvig-salmer suppleret med eget materiale, så man ikke kan andet end fryde sig derover. ” Klaus Lynggaard, Information.

Musik til gudstjeneste
Svøbsk spiller typisk post-, inter- og præludium og akkompagnerer salmerne. Vi kan indgå i samarbejde med organist og kirkesanger, eller vi kan stå for musikken selv. Vi er fortrolige med liturgien. Ved friluftsgudstjeneste kan vi medbringe professionelt sang-anlæg, som præst og kirkesanger også kan benytte. Vi kan evt supplere med et par koncertnumre i sognehuset til kaffen eller frokosten.

Musik i kirken for børn
Vi har igennem hele vores karriere spillet mange familie- og skolekoncerter – gennem Levende Musik i Skolen, og har derved udviklet stor erfaring i kontakten til børn med musik. Denne erfaring har vi med, når vi – i samarbejde med kirken – laver familiegudstjenester eller koncert/gudstjenester hvor institutioner og/eller skoler inviteres hen i kirken.

KONCERTER, DER BÆRER PRÆG AF VESTJYSK LUNE OG STOR EFTERTÆNKSOMHED

Hans Jørn Østerby har optrådt som sanger og musiker i mere end 30 år. Han er født på Fyn, men er opvokset i det jyske. Og det jyske sind kan han ikke løbe fra. Østerbys koncerter er nemlig præget af den vestjyske lune, stor eftertænksomhed og en god del underspillet humor.

Han har udgivet en stribe CD’er – faktisk 15 af slagsen. Hans Jørn Østerby skriver alt materiale selv. Sangene er personlige, vedkommende og fortællende. Han er ikke bange for at sætte ord på sindets dybe afkroge, og hans udgangspunkt er det skrøbelige menneskeliv med dets sejre og nederlag. Han lægger aldrig skjul på, at han ser Gud som et godt fundament for menneskelivet.

Den jyske troubadour har spillet og optrådt over det meste af landet såvel som i radio og på TV. Fra tid til anden har der været mulighed for afstikkere til udlandet. Således har han optrådt i danske kirker i Belgien og i Sverige. Han har lavet koncerter for unge i Norge og i Tyskland. Han har sunget for volontører i Israel, for NATO-soldater i Bosnien og på skoler og i kirker i det afrikanske land, Liberia. Desuden har han været på turné på Færøerne, og to gange har han optrådt i USA, hvor han har lavet en stribe børneforestillinger og skolekoncerter.

ER DER MUSIK I KIRKEN? – KONCERT FOR BØRN OG BARNLIGE SJÆLE

Kalle (kendt fra Ramasjang) og Fredrik (organist i Buddinge Kirke) møder hinanden i musik og sjov for at finde ud af om der nu virkelig er musik i kirken…?

I højt tempo og med masser af musikglæde spilles, synges og undersøges noget af den musik der bliver brugt i kirker. Alt fra liturgisk sang til gospel kommer under kærlig behandling af to energiske musikanter.

Fredrik guider Kalle rundt i kirken i en musikalsk rundvisning der starter ved orglet som bliver fremvist i børnehøjde. Børnene bliver indraget i rytmer og sang. Nogle modige børn kan ligefrem få lov til at dirigere et lille musikforløb med hjælp fra Fredrik og Kalle.

Hvis det er muligt samarbejder Kalle og Fredrik gerne med kirkesangere/kirkekor, børnekor, gospelkor og præsten. Titlen på koncerten spørger spøgefuldt. Efter koncerten håber vi dog at ingen er i tvivl om at der er musik i kirken!.

Kalle & Fredrik – Er Der Musik i Kirken?
Band

FORRYGENDE BØRNEMUSIK FOR DE 0-5-ÅRIGE

Et band for de mindste? Kan man det? Jep! Babybandet er designet i størrelse ekstra small, og de spiller for såvel gående som kravlende børn ???? Sangene er skrevet med motoriske øvelser, som man kan tage med hjem i stuen og på puslebordet.
Babybandet har sat sig for at bringe musik til alle hjem i Danmark, og de starter med de allermindste ????

Band

DE SMÅ TÆNKER OGSÅ STORE TANKER

Ann & Aberne tager til denne koncert fat i de mere tænksomme numre om etik og moral i børnehøjde. Emnerne er venskab og svigt, kærlighed og det at miste. Ann & Aberne spiller sange, som ikke bare skal lyttes til, men som også indbyder til leg og gætterier, fantasi og eftertænksomhed. Koncerten byder på en aktiv dialog mellem børn og orkester på gulv og scene.

Ann & Aberne har spillet en hav af koncerter på festivaler, til byfester og ved firmaarrangementer, på biblioteker, skoler og i børnehaver rundt i landet i 20 år. På bandets fem CD-udgivelser har Ann & Aberne formået at lave en stribe iørefaldende sange, der rammer børnene og beskriver deres virkelighed og hverdag. Musikken er rock, reggae og pop.