Simon and Garfunkel Tribute

Ægte hyldest til Simon & Garfunkels musikalske arv og en påmindelse om de uforglemmelige øjeblikke, deres sange har skabt. ​ “Mrs. Robinson”, “Bridge over Troubled Water” eller det uimodståelige omkvæd i “The Boxer” – publikum synger med og genoplever den oprindelige følelse og ånd i Simon & Garfunkels musik. Med fængende fortællinger om Simon and Garfunkel, tiden og musikken binder Helge og Kasper sangene sammen til en smagsfuld og æstetisk helhed.

Simon and Garfunkel Tribute Duo er et genhør med Simon and Garfunkels største sange som de lød i 60’erne.

Pressemateriale: Download (pdf)

Lars Fiil

I Et Nyt Lys Udvalgte salmer fortolket og bearbejdet af pianist Lars Fiil Med udgangspunkt i et udvalgt af de smukkeste salmer fra den danske salmebog skaber den prisvindende jazzpianist Lars Fiil en meditativ og intens koncertoplevelse.

Her inviterer han lytteren indenfor i et helt særligt klangligt univers hvor han udforsker de stærke salmers helt unikke melodier og harmonier. Med en stor respekt for det kompositoriske og lyriske udgangspunkt vender og drejer han de velkendte sange og får dem til at fremstå i et nyt lys.

Lars Fiil har udgivet fem anmelderroste albums i eget navn, og har derudover medvirket på mere end 10 albums som sideman. Han har spillet koncerter i hele verden og har flere gange været nomineret til en Danish Music Award Jazz.

Sagt om koncerten: “Det store foyerrum fyldtes på en helt særlig måde af en svævende klang fra gulv til loft” “Vi fornemmede det, som om der var et helt stort orkester i rummet” “Nej, hvor gad jeg godt høre ham igen!”.

CHRISTIAN DYRST

Der bydes på kendte og ukendte fællessange, pejlinger i tid og retning, afstikkere og forbindelser. Fortællinger om bogen. Fortællinger om sangene.

– og om hvorfor det lige er dem….

– og naturligvis klaverakkompagnement.

Christian Dyrst
Strejftog i højskolesangbogen (Evt strejftog i den NYE højskolesangbog) Christian Dyrst vil fortælle om Højskolesangbogen og dens oprindelse. Han vil give nogle bud på hvorfor den er her, hvorfor den ser ud som den gør og hvad det er for tanker i højskolebevægelsen, der fostrer sådan en sangbog. Hvad er folkelig sang i grunden for en størrelse. Og så skal der naturligvis synges. Ingen tvivl om det. Det er sundt for fællesskabet, eftertanken og åndedrættet. Andre Overskrifter: Hvorfor skal vi synge? Hvad er fællessangen er for en størrelse, hvorfor er den her og hvad den er godt for. Den Fynske Sang… En aften med fynske sange, fynske historier, Carl Nielsen og fynske finurligheder… Christian Dyrst, er statspr. musikpædagog, korleder, komponist og seminarielærer på Den frie Lærerskole i Ollerup, skriver selv kormusik og musik til folkelige sange.

Konfirmationsgudstjenester

KIRKECOVERS TIL KONFIRMANDGUDSTJENESTEN

Oplev unikke fortolkninger af kendte kunstnere som Beatles, Seebach, Nephew, Coldplay m.fl. nøje tilpasset kirkerummets akustik og stemning. Der er mulighed for at booke Søren Okholm solo eller sammen med nogle af Danmarks bedste musikere – alt efter arrangementets størrelse.

SUSANNE HOLST, SOGNE- OG UNGDOMSPRÆST

“Jeg har arbejdet sammen med Søren Okholm i forbindelse med konfirmandarrangementer og rockgudstjenester. Det har været et meget konstruktivt samarbejde. Søren Okholm har en god evne til at lytte sig ind og forstå den sammenhæng. Søren Okholm og band har høstet mange roser ved deres optræden.”.