Motus Mundi Duo

Musikken i Motus Mundi Duo består af originale kompositioner og nye fortolkninger af bl.a. gamle danske og svenske sange – lejlighedsvis krydret med lidt latin-jazz og inspirationer fra andre genre i verdensmusikken. Motus Mundi Duo kombinerer folkemusikkens enkelhed og klarhed med jazzens sammensatte former og harmoniseringer i en genre, der kan kaldes New Nordic Jazz.

Vit Musil og Søren Søeborg Ohlsen spillede første gang sammen for 30 år siden, og kender derfor hinanden rigtig godt. Søren, der er uddannet fra konservatoriet, har i mange år arbejdet med at facilitere spillesteder og kulturhuse i Danmark og Europa, men har også løbende spillet og komponeret flittigt. Vit, der oprindeligt er møbeldesigner fra Prag, har altid arbejdet som musiker, komponist og underviser i mange forskellige konstellationer og genrer fra fusionsmusik og verdensmusik over jazz-latin til bluesrock og teatermusik.

I Motus Mundi Duo deler de nu glæden ved at udtrykke sig instrumentalt i det sammenspil og den nærhed, der kommer af kun at være to musikere. De mange fælles erfaringer og deres fælles musikforståelse skaber oplevelser, som de elsker at dele med publikum i et nærværende og inddragende musikalsk fællesskab.

Konfirmationsgudstjenester

Karen T

“Lysvæsener” er et malerisk, tegnende potpourri af forskellige lys væsener, engle. Englene males som beskyttere, budbringere og inspirationskilder. En lysende live performance, hvor Karen T står og maler med sine hænder på lysbordet. Det filmes og projekteres op på en given væg, ude som indenfor, mens egne musik og lyd kompositioner afspilles.

Et samspil mellem, maleri, musik og arkitektur.

En stemningsfuld, transformerende emotionel oplevelse.

Visuelt foregår det på en udenfor eller indefor på en væg/facade/lærred.

Steder hvor Karen T ́s lysværker har fundet sted er bl.a ; Nationalmuseet i København, Helligåndskirken – København samt mange andre kirker i DK, Trundholm mose – Solvognens Fundssted, Anneberg Kulturpark, Refshalvøen – Købenahavn, Teatret ved Sorte Hest, Vesterbro – København, Kongens Nytorv, Brønshøj Vandtårn og snart Moseløkken stenbrud – Bornholm.

Karen T, multikunstner, malede live til den første klassiske koncert i Tøjhuset i Fredericia, i 1999. Har sidenhen turneret med div. bands i Danmark og Tyskland.

Karen T er heltidskunstner og har igennem sit kunstneriske virke udstillet på flere museer i Danmark, Kina, samt div. gallerier bl.a Christoffer Egelund i KBH, Galleri Sandberg Odense. Er endvidere repræsenteret på Frederikshavns kunstmuseum samling.

Band

EN STEMNINGSFULD KONCERT MED EN AF LANDETS DEJLIGSTE STEMMER

Oplev en stemningsfuld koncert med en af landets dejligste stemmer smukt bakket op af Ole Kibsgaard på guitar og sang. Det musikalske makkerpar spiller et udpluk af sange, som har krydset deres veje eller inspireret dem.

Ud over sange fra deres bagkatalog, som f.eks. James Taylors smukke ballade “Shower The People”, spiller de også egne kompositioner fra nogle af de mange solo-cd’er, som både Kaya og Ole har udgivet, samt et lille udpluk af Burt Bacharachs hits.
Der vil være sange fra nogle af de forestillnger, Kaya har medvirket i. Bl.a. Woyzeck, med musik af Tom Waits, og sange, der i det hele taget har givet inspiration og glæde til Kaya og Oles musikalske liv.