Folk
Solo
Pressemateriale: Download (zip)

Tue West Solo

I knap 20 år har Tue West opholdt sig på sin egen musikalske platform og har samtidig været en bestanddel af 0’ernes store generation af

dansksprogede sangskrivere.
Nærværende og altid aktuelle sange om livet er omdrejningspunktet og den udtryksfulde og improviserede tilgang til musikken er en stor del af musikerens dna.
Altid med et dynamisk set up, med plads til bredde i lyd og retning, der går hånd i hånd med fordybelsen i det traditionelle håndværk som sangskriver og fortæller.

Seneste udgivelser:
Den 5. november udgav Tue West sit første album i 5 år: “Frihed Til At Være En Fange”. I Perioden siden sidste album,“Derer ingen der venter på os” (2016), har han udsendt en EP og en håndfuld singler. Ydermere er sangskriveren repræsenteret i den 19. Udgave af Højskolesangbogen med sangen “Hvad tænker Ingrid på” Eslund/West.

På både albummet og til livekoncerter flirter sangskriveren med inspiration fra 70/80’ernes guitarkoryfæer, med den dansksprogede poesi som det fortællende midtpunkt.
Bagkataloget og de nye sange bliver fortolket i rejsen rundt i den improvisationsprægede folk/rock og i det autentiske nærvær.

Solo koncerterne har et intimt særpræg, båret frem af improviserede passager, poesi og historiefortælling, samt et bredt og genkendeligt bagkatalog.

Vokal, Guitar mm: Tue West