Jazz
Familiekoncert
Pressemateriale: Download (zip)

Motus Mundi Duo

Musikken i Motus Mundi Duo består af originale kompositioner og nye fortolkninger af bl.a. gamle danske og svenske sange – lejlighedsvis krydret med lidt latin-jazz og inspirationer fra andre genre i verdensmusikken. Motus Mundi Duo kombinerer folkemusikkens enkelhed og klarhed med jazzens sammensatte former og harmoniseringer i en genre, der kan kaldes New Nordic Jazz.

Vit Musil og Søren Søeborg Ohlsen spillede første gang sammen for 30 år siden, og kender derfor hinanden rigtig godt. Søren, der er uddannet fra konservatoriet, har i mange år arbejdet med at facilitere spillesteder og kulturhuse i Danmark og Europa, men har også løbende spillet og komponeret flittigt. Vit, der oprindeligt er møbeldesigner fra Prag, har altid arbejdet som musiker, komponist og underviser i mange forskellige konstellationer og genrer fra fusionsmusik og verdensmusik over jazz-latin til bluesrock og teatermusik.

I Motus Mundi Duo deler de nu glæden ved at udtrykke sig instrumentalt i det sammenspil og den nærhed, der kommer af kun at være to musikere. De mange fælles erfaringer og deres fælles musikforståelse skaber oplevelser, som de elsker at dele med publikum i et nærværende og inddragende musikalsk fællesskab.