MIKKEL PLOUG - BALCONY LULLABIES

“Mesterguitarist fortolker sangskatten, så tåren triller” skrev Henrik Palle i Politiken, efter selv at måtte klemme en tåre til Mikkels guitarversioner af de mest elskede danske sange, som blev landskendte under Danmarks nedlukning. Mikkel spillede hver aften vuggeviser i skumringen fra sin altan for na-boerne og senere publikum fra hele verden, der så med via live-facebook video.

Den internationalt anderkendte jazzguitarist, der er streamet over 2 millioner gange og har turneret i 25 lande, spillede hjerteskærende guitararrangementer af sange som Solen er så rød, mor, Jeg ved en lærkerede, Du som har tændt millioner af stjerner, og mange flere.
Flere hundrede støttede tilblivelsen af album “Balcony Lullabies” der udkom i Oktober. Nu kan de smukke melodier opleves live når Mikkel, der været solist med både DR Big Band og Den Kongelige Ballet, gæster kirker landet over.

“Menigheden elskede hans fine guitararrangementer af kendte danske sange.
Vi kan kun anbefale, at booke en koncert med Mikkel, som er en begavet og entusiastisk musiker.”
– Ruben Karschnick, organist ved Ansager og Skovlund kirker