EN SANGSKRIVERS BEKENDELSER

Koncertforedrag ved Marcus Winther-John

• Hvordan endte sangen, Sanne Salomonsen havde frabedt sig, som hendes nyklassiker ”Hjem”?
  • Hvilke to brud i Tim Christensens liv skabte grundlaget for sangen ”King’s Garden”?
  • Hvordan skriver man et hit?

Marcus har skrevet sange til alle fra Christopher til Sys Bjerre og fra X Factor-vindere til japanske boybands. Med koncertforedraget En sangskrivers bekendelser giver han et sjældent indblik i livet som sangsmed og stjernernes fortrolige. Vi får historierne bag de kendte sange og hører dem i intime akustiske udgaver.

Marcus startede som forsanger i bandet Inside The Whale og har siden da rejst verden tynd som sangskriver, turneret som kapelmester for Peter Belli, og sidste år debuterede han som forfatter med Skriv hits & sælg dem. For nylig fulgte han op med beretningen om Peter Bellis afskedsturné, Kapelmesterens Dagbog.