Fællessang
Pressemateriale: Download (pdf)

Lars Fiil

I Et Nyt Lys Udvalgte salmer fortolket og bearbejdet af pianist Lars Fiil Med udgangspunkt i et udvalgt af de smukkeste salmer fra den danske salmebog skaber den prisvindende jazzpianist Lars Fiil en meditativ og intens koncertoplevelse.

Her inviterer han lytteren indenfor i et helt særligt klangligt univers hvor han udforsker de stærke salmers helt unikke melodier og harmonier. Med en stor respekt for det kompositoriske og lyriske udgangspunkt vender og drejer han de velkendte sange og får dem til at fremstå i et nyt lys.

Lars Fiil har udgivet fem anmelderroste albums i eget navn, og har derudover medvirket på mere end 10 albums som sideman. Han har spillet koncerter i hele verden og har flere gange været nomineret til en Danish Music Award Jazz.

Sagt om koncerten: “Det store foyerrum fyldtes på en helt særlig måde af en svævende klang fra gulv til loft” “Vi fornemmede det, som om der var et helt stort orkester i rummet” “Nej, hvor gad jeg godt høre ham igen!”.