OPLEV TID OG STED FORSVINDE

Pete og Henrik rejser på tredje år videre med deres show og spiller overalt i landet. I maj 2015 udgav de En håbefuld Mand med nye sange, og i september 2016 kom flere sange til på albummet LYDIA. Også en duet med Mikael Wiehe, en dansk gendigtning af nyligt afdøde Leonard Cohens sange, Ulf Lundells Åbent Landskab og en akustisk version af hittet Hold om Mig er det blevet til – altsammen produceret og arrangeret af Pete Repete.

Hos Pete og Henrik handler det om glæden ved det indfølte sammenspil, om nærvær og om at opleve tid og sted forsvinde i musikken og teksterne. En musikalsk oplevelse i særklasse er garanteret.

Henrik Strube kan også bookes som solo – i sine sange kommer Henrik Strube ind på mørke og lys, fortvivlelse og håb, forsoning og tilgivelse. Teksterne er alle udsprunget fra Strubes eget liv.

KRISTINE GUSTAV, SOGNEPRÆST, ØSTERBRO

“Hold om mig”, synger Henrik Strube i en af sine folkekære sange. Jeg følte mig bevæget … berørt og betaget. Musik, lyrik og sjove anekdoter flettede sig ind i mine tanker og sjæl til eftertænksomhed. Strubes stemme lyder smukt i kirken, og ordenes dybde bliver forstærket. Det er, som om kirkerummet med Strubes stemme understreger alle de store følelser vores liv, det rummer.”