Koncert for børn

KONCERTER, DER BÆRER PRÆG AF VESTJYSK LUNE OG STOR EFTERTÆNKSOMHED

Hans Jørn Østerby har optrådt som sanger og musiker i mere end 30 år. Han er født på Fyn, men er opvokset i det jyske. Og det jyske sind kan han ikke løbe fra. Østerbys koncerter er nemlig præget af den vestjyske lune, stor eftertænksomhed og en god del underspillet humor.

Han har udgivet en stribe CD’er – faktisk 15 af slagsen. Hans Jørn Østerby skriver alt materiale selv. Sangene er personlige, vedkommende og fortællende. Han er ikke bange for at sætte ord på sindets dybe afkroge, og hans udgangspunkt er det skrøbelige menneskeliv med dets sejre og nederlag. Han lægger aldrig skjul på, at han ser Gud som et godt fundament for menneskelivet.

Den jyske troubadour har spillet og optrådt over det meste af landet såvel som i radio og på TV. Fra tid til anden har der været mulighed for afstikkere til udlandet. Således har han optrådt i danske kirker i Belgien og i Sverige. Han har lavet koncerter for unge i Norge og i Tyskland. Han har sunget for volontører i Israel, for NATO-soldater i Bosnien og på skoler og i kirker i det afrikanske land, Liberia. Desuden har han været på turné på Færøerne, og to gange har han optrådt i USA, hvor han har lavet en stribe børneforestillinger og skolekoncerter.