Klassisk
Ensemble

KONCERTER MED GLÆDE OG NÆRVÆR

Barokmusikken er den helt store kærlighed for de fire medlemmer i ensemblet, og det mærkes, når de spiller. Der skabes en tæt kontakt mellem musikere og publikum, og det giver en unik oplevelse, når de fører deres lyttere gennem de musikalske landskaber.

Inden for de seneste år har Fionian Quartet spillet en lang række koncerter i Danmark. De tilbyder koncerter med såvel kirkeligt som verdsligt program med musik fra barokkens musikalske centre i Europa, hvor mange sprog er repræsenteret. Kvartetten optræder også gerne ved begivenheder, der fortjener en særlig markering, og programmerne skræddersyes altid til den enkelte koncert.

Kvartetten udgøres af: Louise Odgaard, sopran; Monica Schmidt Andersen, blokfløjte; Ida Franck, barokcello; Tina Christiansen, cembalo og orgel.

BRITTA KNUDSEN, ORGANIST I JETSMARK

“Jetsmark kirke dannede ramme om en smuk koncert søndag den 3. august. Fionian Quartet`s fire friske fynboer charmerede det talstærke publikum med liflige toner.
Musikerne kommenterede undervejs i tilpasse doser og teksterne var udleveret til publikum med oversættelser. Alt i alt en koncert, som vil stå i erindringen”.