Folk
Trio

ESTER BROHUS
- ET LILLE MENNESKE MED EN STOR FORTÆLLING

Ester Brohus er opvokset i kirken – det har hun aldrig lagt skjul på – og hendes voluminøse stemme kan noget helt særligt i det smukke kirkerum. Ester har i de sidste mange år trukket fulde huset i de danske kirker, og hun kan ikke andet end at glæde sig til, at komme ud igen.

Denne aften bliver for deltagerne et møde med et lille menneske med en stor fortælling, som sætter ord og lyd på det, som vi alle har indeni. Hun har aldrig været nærig med de personlige fortællinger, som rammer publikum når de mindst venter det… lige der på kirkebænken.

Til koncerten har hun datteren Sabrina Brohus med sig på kor og Andreas Hatholt på kontrabas. Og selvom Ester har spillet klaver det meste af året, så overlader hun denne aften tangenterne til Kristian Karrotki.

Repertoiret kommer til at indeholde nogle af de nye sange, men med en 30-år lang karriere i bagagen, så skal der alt andet lige være plads til gamle hits, Esters favoritter og de numre, som har den fantastiske historie. Og de gode historier er vigtige for sangskriveren. De, som tidligere har været til kirkekoncert med Ester Brohus ved, at hun yderst sjældent forbigår en god fortælling i forbindelse med et nummer.