Trio

SELAH – ET ORD, FLERE BETYDNINGER

Selah, fra Salmernes Bog, er et spændende ord. Det kan både betyde den lille pause mellem salmevers. Men også et rungende amen!

Med Lone Boyds naturlige og elegante stemme, Mads Bærentzens ferme fingre på pianoet og Jens Jefsens lyriske kontrabas kaster Trio Selah sig kærligt over en håndfuld af vores dejlige danske salmer og giver dem et personligt og jazzet anstrøg. Salmerne har for rigtig mange mennesker en iboende værdi, som trioen tager under nænsom behandling i en både kunstnerisk og respektfuld fortolkning.

LISE THORBØLL MELCHIORSEN, SOGNEPRÆST

“Stemningsfuldt og autentisk: Trio Selah formår med deres musik at levere de gamle salmer på en ny og sjælfuld måde, dog uden at de bliver uigenkendelige – men netop genkendelige. Deres blanding af salmer og jazz egner sig rigtig godt til et kirkerum, og virker som et helt naturligt element i en gudstjeneste og også rigtig fine til almindelig koncert. Både dem, der kender salmerne i forvejen og dem, for hvem de er nye, vil få en god og nærværende oplevelse. Kvaliteten er i topklasse.”