CARSTEN KNUDSEN PÅ UKULELE

Carsten Knudsen fra De Nattergale har spredt glæde med smukke sprøde toner fra sin ukulele ikke bare i Danmark men også udenlands. Han kan også kaldes Hofleverandør, for han spillede ukulele for dronningen på hendes 70 års dag.

At spille solo ukulele (uden sang) er en sjælden ting i Danmark. Ukulelen har bragt ham på eventyr til Blue Mountain Ukulele Festival i Australien og Sibelius Museet i Turku. I Danmark har han spillet på Jazzfestivaller og har udført adskillige koncerter i kirker og kulturhuse.

Koncerten veksler mellem det meditative og det folkelige med historier og pudsige indfald undervejs i koncerten. Repertoiret veksler mellem evergreens og Carstens Knudsen egne kompositioner. Here Comes The Sun, Volare , Bella Notte bare for at nævne at par af dem der kunne være på programmet..

Koncerter afholdt i: Fløng kirke. Kildebrønd Kirke, Ovsted kirke Tebstrup, Stenlille kirke, Gyngen Århus, Ukulele festival i Oslo, Svinninge kirke, Køge Ukulele festival, Foyeen Musikhuset Århus, Herskind kirke, Bar Hikoru Tokyo, Ukulele Club Stockholm, Ukulele Club Helsinki ………..

Citat fra Rootzone anmeldelse af CD:
“Carsten Knudsen kan sit kram og forstår at få mange forskellige klange, toner og melodier ud af ukulelen, så trods de mange numre bliver det ikke ensformigt at lytte til.”Latency” og ”Seize the day” er et par smukke numre, som er værd at lytte til. Men især med de mere muntre toner i ”Flabbergasted”, ”Hot and Spicy” eller ”The Drunken Moose” beviser Carsten Knudsen ukulelens mange nuancer. For han styrer de fire strenge med suveræn hånd og får det optimale ud af det lille instrument.”

Ukulele, Uddrag fra koncert Svinninge kirke 16, dec 2018